Wiki source for Celtia03
===03: Huonoja enteitä===
[[Celtia02| <-- 02: Kohtaamisia ovella]] - [[Celtia04a1| 4.1: Pohjoisen kesä -->]]
28.2.2016
491
-Brynn valmistelee matkaa pohjoiseen, mikä ei ota sujuakseen (sataa, yrttejä ei löydy, henkimaailma on vastainen)
-Eirial kaivelee muististaan lauluja ja taruja henkien ahdistamista ihmisistä (löytyy liikaakin erilaisia keinoja taistella vastaan) ja lähettää sanan Donal ap Tywinille
-Bearthlaid on pitkällisesti vilustunut (Brynnin mukaan ei vakavaa)
-Eirial kyselee erakon pojalta erakon urotöistä laulua varten; poika kertoo näistä mutta väistelee muuten
-Eirial laulaa veijarimaisen kaksintaistelulaulun Bearthlaidille, kun se on valmis
-Brynn vahtii ympäristöä Beltanen alla; sää on viileä ja viljasta on huoli
-kylään saapuu Wyonan perhettä (Dolan, Lysanor, Innis, Gwen) + Ithel-bardi (parrakas, komea)
-Ithel Brynnille: sana Merliniltä: Gawain-opas, pieni talo lähellä kirkkoa, tehtävä suoritettava kesällä, Merlin ei enää ole siellä itse
-Ithel esiintyy, parempi karisma kuin soittotaito
-Eirial soittaa ja laulaa Itheliä paremmin, minkä jälkeen kerrotaan tarinoita
-Wasmihangel ja appivanhemmat tutustuvat toisiinsa (jäykkää menoa); aamulla apen kanssa metsälle (sujuu paremmin) ja saadaan mäyrä
-Wasmihangel lahjoittaa apelle hyvän koiranpennun
-Eirial ja Brynn puhuvat Brynnin tulevasta matkasta
-Brynn kiertää seudut vielä kerran ennen Beltanea; lammella uhrihanhi karkaa ym. vaikeuksia
-hautausmaalla yhteys henkiin: laaksossa on jotain niille vierasta
-Wasmihangelilla on polttarit (ja krapula)
-Brynn on kaivertanut puisen, suojelevan aidanseipään häälahjaksi (josta ei selviä miten päin sitä pidetään)
-Beltanen enteet eivät hyviä (karja ei halua mennä tulien välistä; urho kärähtää kokossa)
-Ithel melkein yrittä kaapata hääseremonian suorittamisen, mutta Eirial astuu kohteliaasti väliin ja aloittaa vihkimisen
-tulee tunne, että vihkipari sopii toisillee, mutta myös ulkopuolisen nousevan myrskyn tunne (Eirial kertoo ensimmäisen, mutta ei toista ennettä vihkiparille)
-morsiusmaja metsään puron rannalle, vapautunut olo päivän ahdingon jälkeen
-juhlissa pientä kilpalaulantaa, Eirial laulaa pieniä hauskoja sattumuksia kyläläisistä; enteiden masentava vaikutus lievenee ihmisten mielissä
-Brynn menee Brandanin puheille seuraavana aamuna ja kertoo matka-aikeistaan; kehottaa tarkkailemaan kaikkea outoa mutta ei pitäisi olla liian huolissaan
-Brynn varustautuu pitkälle matkalle yksin Caer Ysciin
-Wasmihangelin appivanhemmat lähtevät ja lupaavat lähettää ensi kesänä jonkun metsästysopppiin
-Brynnin poissa ollessa Eirial käy kerran viikossa lammella, hautausmaalla ja puisen pään luona tarkkailemassa
-Eirialin laulu esi-isille pyhillä paikoilla ei oikein suju; lammella ääni katoaa usvaan, hautaylängöllä tulee levoton olo
-päällikkö hyvin huolissaan, vainokivelle asetetaan vahti
-Wasmihangel rakentaa aitaukseensa tukevan portin; kylästä puuseppä ja poika avuksi
-Brynnin matka sujuu hitaasti, nilkka vaivaa (lepää pari päivää kylässä)
-Brynn pääsee Glandwyrin puheille hovissa:-Scarcraithissa on saalistajahenki, jota vastaan tehty suojelija (patsaasta pääsee suojelushenki tulemaan tarvittaessa läpi); saalistajahenki ei luovuta; Glandwyr ei tiedä kuka saalistajan on laittanut; saalistaja ottaa jonkin hahmon (esim. susi), ja jos tämä tapetaan, saalistaja palaa pelkäksi hengeksi; vahva saalistaja voi viedä ihmisen mukanaan omalle tasolleen; muu laakso ei kiinnosta saalistajaa, jollei asetu sen tielle
-Brynn löytää piktityyliin tatuoidun Gawainin hakkaamasta halkoja; seuraavana päivänä lähdetään muurin taakse sepälle päällikkö Laigrenin maille
-Wasmihangel petraa taitojaan sotamestari Gaddwyrin harjoituksissa; 14-vuotias ala-craithilainen tyttö on innoissaan kaikesta
-Wasmihangel tekee mäyrästä kypärän
-Eirial jatkaa pyhillä paikoilla vierailua ja vie pieniä ruokalahjoja
-Brynn lähtee Gawainin kanssa veneellä rannikkoa myöten ja mies kertoilee menneistä sodista ja perheensä vaikeuksista (pelasti sisaren, jonka isä heitti muurilta; Merlin kätki siskon ja tämän vastasyntyneen lapsen, sikis Gawain velkaa Merlinille)
-rannassa vanha resuinen druidi pyytää ruokaa; asuu Lindis-hengen kanssa saarella, lupaa hyvät säät huomiseksi; perso oluelle
-Bearthlaid sukuloi Lavinian kanssa Rattaessa
-Eirial vahtii, etteivät lapset ota vaikutteita kylään palanneiden kristittyjen saarnaajien puheista; kertoo upeita kelttijumaltaruja vastapainoksi
-ripeksii vettä, Wasmihangelin koirat haukkuvat
-miehiä tulee taloa kohti, Wasmihangel tekee torvihälytyksen
-Wasmihangel ampuu ensimmäistä tulijaa mahaan, Grygg-koira haavoittuu pahasti, raivokasta taistelua seuraa
-Wasmihangel haavoittuu; näkö ja kuulo häilyvät; “Jaloillesi, enkeli!”, hahmo loikkaa hänen ylitseen, koristeellinen kilpi vihreä kuin Scarcraithin laakso kauneimmillaan; hämärtyy, kasvot katsovat puoleen, ilmeetön = puisen patsaan kasvot; sitten haavat alkavat tuntua; Wasmihangel ei pysty nousemaan auttamaan kuolevaa koiraansa
[[Celtia02| <-- 02: Kohtaamisia ovella]] - [[Celtia04a1| 4.1: Pohjoisen kesä -->]]
----
CategoryPelit
[[Celtia02| <-- 02: Kohtaamisia ovella]] - [[Celtia04a1| 4.1: Pohjoisen kesä -->]]
28.2.2016
491
-Brynn valmistelee matkaa pohjoiseen, mikä ei ota sujuakseen (sataa, yrttejä ei löydy, henkimaailma on vastainen)
-Eirial kaivelee muististaan lauluja ja taruja henkien ahdistamista ihmisistä (löytyy liikaakin erilaisia keinoja taistella vastaan) ja lähettää sanan Donal ap Tywinille
-Bearthlaid on pitkällisesti vilustunut (Brynnin mukaan ei vakavaa)
-Eirial kyselee erakon pojalta erakon urotöistä laulua varten; poika kertoo näistä mutta väistelee muuten
-Eirial laulaa veijarimaisen kaksintaistelulaulun Bearthlaidille, kun se on valmis
-Brynn vahtii ympäristöä Beltanen alla; sää on viileä ja viljasta on huoli
-kylään saapuu Wyonan perhettä (Dolan, Lysanor, Innis, Gwen) + Ithel-bardi (parrakas, komea)
-Ithel Brynnille: sana Merliniltä: Gawain-opas, pieni talo lähellä kirkkoa, tehtävä suoritettava kesällä, Merlin ei enää ole siellä itse
-Ithel esiintyy, parempi karisma kuin soittotaito
-Eirial soittaa ja laulaa Itheliä paremmin, minkä jälkeen kerrotaan tarinoita
-Wasmihangel ja appivanhemmat tutustuvat toisiinsa (jäykkää menoa); aamulla apen kanssa metsälle (sujuu paremmin) ja saadaan mäyrä
-Wasmihangel lahjoittaa apelle hyvän koiranpennun
-Eirial ja Brynn puhuvat Brynnin tulevasta matkasta
-Brynn kiertää seudut vielä kerran ennen Beltanea; lammella uhrihanhi karkaa ym. vaikeuksia
-hautausmaalla yhteys henkiin: laaksossa on jotain niille vierasta
-Wasmihangelilla on polttarit (ja krapula)
-Brynn on kaivertanut puisen, suojelevan aidanseipään häälahjaksi (josta ei selviä miten päin sitä pidetään)
-Beltanen enteet eivät hyviä (karja ei halua mennä tulien välistä; urho kärähtää kokossa)
-Ithel melkein yrittä kaapata hääseremonian suorittamisen, mutta Eirial astuu kohteliaasti väliin ja aloittaa vihkimisen
-tulee tunne, että vihkipari sopii toisillee, mutta myös ulkopuolisen nousevan myrskyn tunne (Eirial kertoo ensimmäisen, mutta ei toista ennettä vihkiparille)
-morsiusmaja metsään puron rannalle, vapautunut olo päivän ahdingon jälkeen
-juhlissa pientä kilpalaulantaa, Eirial laulaa pieniä hauskoja sattumuksia kyläläisistä; enteiden masentava vaikutus lievenee ihmisten mielissä
-Brynn menee Brandanin puheille seuraavana aamuna ja kertoo matka-aikeistaan; kehottaa tarkkailemaan kaikkea outoa mutta ei pitäisi olla liian huolissaan
-Brynn varustautuu pitkälle matkalle yksin Caer Ysciin
-Wasmihangelin appivanhemmat lähtevät ja lupaavat lähettää ensi kesänä jonkun metsästysopppiin
-Brynnin poissa ollessa Eirial käy kerran viikossa lammella, hautausmaalla ja puisen pään luona tarkkailemassa
-Eirialin laulu esi-isille pyhillä paikoilla ei oikein suju; lammella ääni katoaa usvaan, hautaylängöllä tulee levoton olo
-päällikkö hyvin huolissaan, vainokivelle asetetaan vahti
-Wasmihangel rakentaa aitaukseensa tukevan portin; kylästä puuseppä ja poika avuksi
-Brynnin matka sujuu hitaasti, nilkka vaivaa (lepää pari päivää kylässä)
-Brynn pääsee Glandwyrin puheille hovissa:-Scarcraithissa on saalistajahenki, jota vastaan tehty suojelija (patsaasta pääsee suojelushenki tulemaan tarvittaessa läpi); saalistajahenki ei luovuta; Glandwyr ei tiedä kuka saalistajan on laittanut; saalistaja ottaa jonkin hahmon (esim. susi), ja jos tämä tapetaan, saalistaja palaa pelkäksi hengeksi; vahva saalistaja voi viedä ihmisen mukanaan omalle tasolleen; muu laakso ei kiinnosta saalistajaa, jollei asetu sen tielle
-Brynn löytää piktityyliin tatuoidun Gawainin hakkaamasta halkoja; seuraavana päivänä lähdetään muurin taakse sepälle päällikkö Laigrenin maille
-Wasmihangel petraa taitojaan sotamestari Gaddwyrin harjoituksissa; 14-vuotias ala-craithilainen tyttö on innoissaan kaikesta
-Wasmihangel tekee mäyrästä kypärän
-Eirial jatkaa pyhillä paikoilla vierailua ja vie pieniä ruokalahjoja
-Brynn lähtee Gawainin kanssa veneellä rannikkoa myöten ja mies kertoilee menneistä sodista ja perheensä vaikeuksista (pelasti sisaren, jonka isä heitti muurilta; Merlin kätki siskon ja tämän vastasyntyneen lapsen, sikis Gawain velkaa Merlinille)
-rannassa vanha resuinen druidi pyytää ruokaa; asuu Lindis-hengen kanssa saarella, lupaa hyvät säät huomiseksi; perso oluelle
-Bearthlaid sukuloi Lavinian kanssa Rattaessa
-Eirial vahtii, etteivät lapset ota vaikutteita kylään palanneiden kristittyjen saarnaajien puheista; kertoo upeita kelttijumaltaruja vastapainoksi
-ripeksii vettä, Wasmihangelin koirat haukkuvat
-miehiä tulee taloa kohti, Wasmihangel tekee torvihälytyksen
-Wasmihangel ampuu ensimmäistä tulijaa mahaan, Grygg-koira haavoittuu pahasti, raivokasta taistelua seuraa
-Wasmihangel haavoittuu; näkö ja kuulo häilyvät; “Jaloillesi, enkeli!”, hahmo loikkaa hänen ylitseen, koristeellinen kilpi vihreä kuin Scarcraithin laakso kauneimmillaan; hämärtyy, kasvot katsovat puoleen, ilmeetön = puisen patsaan kasvot; sitten haavat alkavat tuntua; Wasmihangel ei pysty nousemaan auttamaan kuolevaa koiraansa
[[Celtia02| <-- 02: Kohtaamisia ovella]] - [[Celtia04a1| 4.1: Pohjoisen kesä -->]]
----
CategoryPelit